Hyppää pääsisältöön

Olet täällä

Miten toimit, jos sorruit polttamaan

Jos repsahdat, älä ole itsellesi liian ankara. Tiedämme, että repsahdus voi tuntua pahalta takaiskulta, mutta on parasta hyväksyä tapahtunut ja jatkaa eteenpäin. Olemme koonneet vinkkejä, jotka auttavat sinua pääsemään takaisin oikealle tielle!

Tiedosta, että tupakoinnin lopettaminen on oppimisprosessi.

Muista, että tupakoinnin lopettaminen on kuin opettelisi ajamaan polkupyörällä. Saatat välillä kaatua, mutta tärkeintä on nousta ylös ja jatkaa. Kokemastaan oppii, ja sama pätee myös tupakoinnin lopettamiseen.

Selvitä, mikä sai sinut repsahtamaan. Suunnittele, mitä teet jatkossa toisin.

Tärkeä osa tupakoinnin lopettamista on ymmärtää, mikä saa sinut haluamaan tupakkaa. Kun selvität laukaisevan tekijän, voit oppia välttämään sitä seuraavalla kerralla. Olemme koonneet vinkkejä, joista voi olla apua tupakanhimon välttämiseen.

Muistuta itseäsi tavoitteistasi.

Mieti niitä hyviä asioita, joita sinulle on tapahtunut tupakoinnin lopettamisen jälkeen. Muistuta itseäsi, mistä syistä alun perin lopetit tupakoinnin. Vielä tehokkaampaa on kirjoittaa syyt muistiin ja ripustaa lista muistin virkistykseksi näkyville! Muista: olet saavuttamassa jotain ainutlaatuista ja suurenmoista!

Juttele tukiverkostoosi kuuluvan henkilön kanssa.

Tukeudu muihin, kun pystyt taas jatkamaan matkaa, ja jaa tuntemuksiasi. Puhuminen voi myös auttaa sinua ymmärtämään paremmin, miksi repsahdit ja miten voit välttää sitä tulevaisuudessa.

Tarkista käyttämäsi nikotiinikorvaushoitotuotteen annostus.

Annostusta muuttamalla voit saada tehokkaampaa lievitystä tupakanhimoon. Sopiva annostus perustuu polttamiesi savukkeiden määrään. Jos et ole varma itsellesi sopivimmasta annostuksesta, keskustele asiasta terveydenhuollon ammattilaisen kanssa.

Olemme koonneet vinkkejä, jotka auttavat sinua välttämään tupakanhimon ja lievittävät vieroitusoireita.

Laske lopettamislaskurimme avulla, miten paljon voit säästää lopettamalla tupakoinnin.